(23 augusti) Nu har tävlingsledaren Bengt Jönsson i Bjuv presenterat spelprogrammet för den tredje upplagan av ”Alliansmästerskapet”, den mycket speciella tävlingen för pensionärsbowlarna där det handlar om spel med 3-mannalag, med kvalspel i sex hallar och med en avslutande final.

2017 gick segern till Ängelholm-1 med Anders Lundh, Karl-Erik Måbrink, Björn Ohberg och Janko Krigård och regerande ”mästare” efter finalvinsten 2018 är BK Käglan-3 i Bjuv med kvartetten Karl-Erik Nilsson, Henry Kärrström, Bo Månsson och Bengt Karlsson. Nu väntar en ny säsong med den nyheten att Ängelholm (bilden) ersätter Perstorp och blir inte bara ny kvalhall och först ut av de sex hallarna utan även finalhall där de 10 bästa lagen i poängbarometern efter avslutat kval ska mötas torsdagen den 2 maj 2019.

Så här spelas kvalet till ”Alliansmästerskapet 2018-2019″:
Ängelholm (10 september-7 oktober), Båstad (8 oktober-11 november), Klippan (12 november-8 december), Bjuv (14 januari-10 februari), Åstorp (11 februari-17 mars) samt Helsingborg (18 mars-18 april).

Mer information kommer på Alliansens hemsida under rubriken ”Alliansmästerskapet” via länken: http://ringen.garl-data.se/alliansmasterskap.htm