Kommunderbyts bästa spelare var den här kvartetten, fr.v. Graham Burgess, Hässleholm, Bill
Jonasson, Tyringe,
Stefan Jonasson, Tyringe och Michael Wegner, Hässleholm. (Foto: Erik Bergström)


(6 februari) Hässleholm-1 är fortsatt kommunens bästa seniorlag i bowling! På torsdagen noterades sjätte raka segern mot Tyringe-1 i Alliansens division 1-serie via siffrorna 13-7 (6135-5802) efter en rad individuella prestationer av högsta klass.

Hässleholm visade upp ett mästarspel i 4-banorshallen som man uppenbarligen stortrivs i, där har klubben bl.a. satt gällande 8-serierekord med 6497 poäng. Och inte sedan premiärmatchen i Alliansen hösten 2019 har man förlorat till grannen Tyringe. Nu var det jämnt en bit in i matchen men i slutserierna kunde de regerande mästarna dra i från och vinna ganska så säkert där Tyringe gör en bra match med tanke på att laget saknade två av sina bästa spelare, båda uppsatta på ”sjuklistan”, nämligen Lars-Åke Söderlund och Gunnar Olsson.

Michael Wegner har övertygat stort den här säsongen i Hässleholm-1, nu visade han fortsatt toppform med 936 poäng (257-258-212-209) där parkamraten Graham Burgess noterade 839, Erik Bergström 811, Hans Lindstedt 789 och Tommy Wessberg 732 poäng. Tyringe hade sina främsta i bröderna Jonasson, Bill etta med 891 (237-242-207-205) följd av Stefan 856 (238-205-209-204) och bra spel också av Ulf Christensson 770 och KG Rundberg 719 poäng.