(26 april) Med en ny toppnotering sätter Ängelholm-1 punkt för seriesäsongen i Alliansen Ringens division-1 och man gör det efter att ha spelat ut Helsingborg-1 med övertygande 18-2 (6143-5575). Det innebar att Ängeholm-1 tog andraplatsen efter Hässleholm, på samma poäng som Eslöv-1 men på bättre kvot.
Avslutningen på fredagen mot Helsingborg formade sig till en ren uppvisning av hemmalaget som hade fem spelare på 770 poäng och bättre. I topp var Karl-Erik Måbrink, som efter en strålande säsong avslutade med 913 poäng (210-221-234-248) och vidare i laget noterade Peter Andersson 818, Anders Lund 795, Mats Olsson 775 och Mats Ahlgren 770. Och i Helsingborg var det i vanlig ordning Lennart ”Gusten” Olsson som anförde laget, nu med 906 poäng efter serierna 245-215-231-215 och han hade närmast efter sig Göran Lindell med 719 poäng.
Fotnot: I sista serieomgången skulle Åstorp-1 mött Landskrona-1 i Klippans bowlinghall men på grund av att Landskronalaget missat speltiden lämnade man walk-over. Åstorp spelade enligt utsatt tid, noterade 5440 och vinner matchen med 10-0. Resultatet hade ingen betydelse för lagens placering i division 1-serien.